Aktualności

Dzieci z piaseczyńskiej szkoły z wizytą u mokotowskich policjantów

Data publikacji 16.02.2019

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Piasecznie odwiedzili mokotowskich policjantów, aby dowiedzieć się, czym charakteryzuje się zawód funkcjonariusza Policji. Uczniowie klasy 1D obejrzały stanowisko kierowania, pomieszczenia dla osób zatrzymanych, wzięły udział w bardzo ciekawych zajęciach przygotowanych na temat śladów przez techników kryminalistyki oraz obejrzały radiowóz policyjny. Na koniec każdy uczestnik otrzymał elementy odblaskowe ufundowane przez jedną z policjantek.

Podczas spotkania goście mokotowskich policjantów dowiedzieli się, co to jest Policja, czym zajmują się funkcjonariusze w mundurach oraz po cywilnemu. Z jakich pionów składa się Policja oraz jak zorganizowana jest służba na mokotowskiej Komendzie Policji. Dzieci zobaczyły z bliska stanowisko kierowania i dowiedziały się jaką rolę pełni dyżurny jednostki oraz w jakich przypadkach należy dzwonić na nr alarmowy 997 i 112. Pierwszoklasiści odwiedzili również pomieszczenia dla osób zatrzymanych i dowiedzieli się, kto i z jakiego powodu trafia do takiego miejsca.

Jak zwykle największą atrakcją cieszyły się zajęcia przygotowane przez techników kryminalistyki na temat śladów. Uczniowie klasy 1D funkcjonariuszy dowiedzieli się jakie ślady zostawiają ludzie i jak można je zabezpieczyć oraz wykorzystać w pracy policyjnej. Uczniowie mogli zobaczyć w jaki sposób, za pośrednictwem pędzelka i proszku zabezpiecza się odciski linii papilarnych, a także jak zabezpieczyć ślady mechanoskopijne.

Na sam koniec dzieci obejrzały radiowóz policyjny. Wizyta uczniów była również okazją do porozmawiania na temat bezpieczeństwa. Przypomniano dzieciom podstawowe zasady bezpiecznego zachowania w przedszkolu, w domu, a także na drodze. Funkcjonariusze opowiedzieli dzieciom o korzyściach, jakie niesie za sobą noszenie elementów odblaskowych na odzieży zewnętrznej. A dla potwierdzenie tej tezy wręczyli dzieciom opaski odblaskowe ufundowane przez jedną z policjantek.

rk

Powrót na górę strony